Dal Bhat-ul nepalez

 

A iesit ce-ati vazut… Noi ne-am distrat cand l-am filmat, am si mancat intre timp, dar si mult mai mult ne-am amuzat dupa ce am realizat varianta finala (initial avea vreo 27 de minute cu totul). Ne simteam putin ca un fel de Busu si Radu-Anton Roman vorbind despre mancare si exemplificand in fata camerei de filmat. Inca ne mai distreaza fiecare vizionare, dar mai ales Prakash, personajul misterios cunoscut si sub numele de „bucatarul”, „cucatarul” sau „Planchet” (cum l-am denumit eu initial in necunostinta de cauza – se vede si in film). El avea multiplele functii de sofer, bucatar  (uneori), dadaca (pentru fiica lui Raj), dar cel mai important era faptul ca-i era aghiotantul lui de incredere. Erau rude, Raj angajandu-l la stabiliment fara prea multe indoieli, dar foarte diferiti ca si comportament. Pe Prakash l-as compara cu Eddie din serialul Malcolm & Eddie… cam aceeasi constitutie si acelasi limbaj corporal. Cel mai mult ma amuza cand se referea la tigarile speciale facute de europenii din foisor. „Ah, this is helicopter-baba ?” Si ochii i se luminau deodata… Dar mai avea multe dume pe care le dadea cand te asteptai mai putin. Foarte tare personajul.

Am petrecut restul serii discutand cu Sega despre ce se-ntampla cu lumea asta, despre ce se-ntampla cu lumea de la noi din tara, cu politica, cu turismul si tot asa.

El are un proiect pe care vrea sa-l implementeze pentru cititorii lui (si nu numai) – http://www.aventuri-in-nepal.com – iar daca toate lucrurile merg cum si-a propus o sa iasa ceva foarte misto. Eu unul ii tin pumnii, pentru ca are un foarte mare potential. Sunt multe persoane carora inca le ridica prea multe semne de intrebare zona asta de pe Glob, iar el chiar poate fi un indrumator de incredere (ca avizat si „patit” e cu siguranta deja).

Ca om e o persoana foarte calda, onesta si sincera. Poti sta cu el la discutii ore intregi despre orice, iar cel mai important e ca nu simti cum trece timpul. Cu mine, cel putin, a reusit sa realizeze o conexiune care ne-a manat si mai mult la discutii care puteau fi interminabile daca nu mai aveam niciunul treaba… Ne-am intins destul de mult cu vorba (ceata era bine instalata) si ne-am dus la culcare intr-un final mult mai linistiti.

A doua zi am luat masa la restaurantul nostru Lama, am incercat pentru ultima data momo si taietei cu legume (localul se va desfiinta peste vreo 3 luni pentru ca tot creste chiria pentru pamantul de sub el, iar doamna care e si bucatar si vanzator acolo a spus ca nu-si mai permite), dupa care ne-am mai plimbat pe malul raului – ii putem zice plaja, ca are si nisip – si am mai cumparat niste pietre lucitoare in forma de bratari sau margele de pus la gat.

Aveam de facut bagajele si de pregatit pentru a doua zi, caci ne astepta un drum pana la Kathmandu. N-am mers pe varianta Tourist Bus – recomandata de catre Raj si Sega ca fiind mult mai sigura – si am ales sa facem drumul intors tot asa cum am venit. Diferenta de bani era de vreo 200 de rupii la un calcul simplu, asa ca lipsa teoretica de confort se justifica mai apoi printr-o reducere a unei nopti de cazare in Kathmandu.

Seara ne-am reintalnit cu Raj, care a venit fericit de la spital – sotia lui a nascut un baiat – si ne-am intretinut putin cu el deslusind detalii legate de reusita familiala. El s-a retras totusi destul de rapid, pentru ca era rupt de oboseala dupa ce a stat toata noaptea precedenta la spital asteptand rezultatul.

Am ramas noi, care ne-am bucurat de luminitele bradului improvizat din curtea hotelului, am vorbit si ne-am dus la culcare. A doua zi de dimineata aveam de prins microbuzu pana la drumul mare.

 

Lasă un răspuns

